مطالب معرفی مشاوره تلفنی آویژه مطالب معرفی مشاوره تلفنی آویژه .

مطالب معرفی مشاوره تلفنی آویژه

مشاوره انتخاب رشته دانشگاه سراسری

به نقل از مرکز مشاوره آویژه:|
۵٫۰
۰۱
مشاوره انتخاب رشته دانشگاه سراسری از اهمیت بسیار ویژه ای برخوردار است، شاید بتوان گفت که در کنکور سراسری رقابت بر سر کسب یک رشته خوب بیشتر از رقابت برای یک رتبه خوب است، به طور کلی تمامی داوطلبان سعی میکنند رشته خوبی را به دست بیاورند هرچند رتبه خوبی نداشته باشند. مشاوره انتخاب رشته دانشگاه سراسری نیز از حساسیت ویژه ای نسبت به سایر مراکز آموزشی برخوردار است، یک مشاور تحصیلی موفق کسی است که بتواند با هر رتبه و سهمیه ای بهترین حالت ممکن یک انتخاب رشته را انجام دهد. اگر قصد ادامه تحصیل در دانشگاه سراسری را دارید باید از شرایط، استان های ارائه دهنده، ظرفیت هر رشته و.. نکات مهم دیگر آگاه باشید، تا بتوانید انتخاب رشته موفق تری را انجام دهید، مرکز مشاوره تحصیلی آویژه با کادری مجرب در راستای هدایت تحصیلی متقاضیان آماده خدمت رسانی می باشد.
مشاوره تلفنی انتخاب رشته دانشگاه سراسری
مشاوره تلفنی انتخاب رشته دانشگاه سراسری امروزه محبوبیت خاصی را در میان داوطلبان کنکور و انتخاب رشته پیدا کرده است، همانطور که می دانید در برهه زمانی نتایج کنکور و انتخاب رشته شرایط برای مراجعه حضوری به مشاوره انتخاب رشته دانشگاه سراسری بسیار دشوار می شود.
به طور مثال در هر مرکز مشاوره ازدحام دانشجویانی که به همراه والدین یا به تنهایی برای انتخاب رشته آمده اند بسیار زیاد است، زما‌بندی برای مشاوره دادن به هر فرد بسیار کوتاه و پر از استرس و هیاهو می باشد، به علت مراجعین زیاد مشاوران تمرکز و انرژی کافی را ندارند، علاوه بر اینها باید هزینه، زمان و انرژی زیادی را صرف کرد، تمام این مشکلات در حالی است که همه داوطلبان انتخاب رشته شانس و امکان استفاده از مشاوره حضوری را ندارند، به همین خاطر مشاوره تلفنی انتخاب رشته کنکور سراسری توانسته دانشجویان بسیاری از سراسر کشور حتی در نقاط محروم را به خود جذب کند.
بیشتر بخوانید: دفترچه انتخاب  دانشگاه سراسری
شرایط انتخاب رشته دانشگاه سراسری
شرایط انتخاب رشته دانشگاه سراسری در مرحله اول به رتبه کسب شده داوطلب در آزمون سراسری بستگی دارد. هر چه رتبه داوطلب بهتر باشد شرایط انتخاب رشته و دانشگاه های خوب فراهم تر است.
دانشگاه های سراسری دانشجویان را بر حسب رتبه، سابقه تحصیلی و سهمیه های مختلف جذب میکنند، که اولویت با رتبه کسب شده می باشد، داوطلبان پس از اعلام نتایج اولیه توسط سازمان سنجش در صورت مجاز بودن، پس از یک هفته می توانند اقدام به انتخاب رشته نمایند، از  دیگر شرایط انتخاب رشته دانشگاه سراسری برای داوطلبانی که موفق به ثبت نام کنکور و یا شرکت در آزمون نشده اند این است که می توانند در زمان انتخاب رشته، جهت انتخاب رشته های بدون کنکور اقدام کنند. برای کسب تمامی اطلاعات لازم در خصوص یک انتخاب رشته موفق و آینده ساز می توانید از طریق تماس با مشاوره تلفنی انتخاب رشته دانشگاه سراسری با صرف کمترین هزینه و زمان به تمامی اطلاعات لازم خود برسید.
بیشتر بخوانید: مشاوره ثبت نام دانشگاه سراسری و مراحل آن
نکات مهم انتخاب رشته دانشگاه سراسری
نکات مهم انتخاب رشته دانشگاه سراسری شامل مواردی هستند که اگر به دنبال یک انتخاب رشته دقیق و موفقیت آمیز هستید حتما باید به آن ها توجه کنید. همانطور که ذکر کردیم شرایط انتخاب رشته دانشگاه سراسری بسیار حساس و نیازمند، دقت، اطلاعات و مشاوره اصولی است، لذا هر داوطلب باید به فکر درست ترین شکل انتخاب رشته خود باشد، اینکه چه رشته ای برای شما ارجحیت دارد؟ آیا این رشته را در هر دانشگاهی حاضر هستید بخوانید؟ چه انتخاب های دیگری را به خود می دهید، اولویت بندی رشته های انتخابی شما چیست؟ دلیل این چیدمان علاقه است؟ شهر است؟ نظر والدین است؟ آیا رشته ای که می خواهید همه انتظارات شما را از لحاظ علاقه، آینده شغلی و تحصیلی برآورده میکند؟ و بسیاری دیگر از نکات مهم انتخاب رشته دانشگاه سراسری که باید به آن ها دقت کنید.
مهلت انتخاب رشته دانشگاه سراسری
مهلت انتخاب رشته دانشگاه سراسری به طور دقیق توسط سازمان سنجش اعلام می شود، داوطلبان بعد از اعلام نتایج اولیه باید دفترچه انتخاب رشته را دانلود کرده و کد رشته های مورد علاقه خود را انتخاب نمایند، مهلت انتخاب رشته دانشگاه سراسری معمولا ۵ روز می باشد، اما سازمان سنجش هر ساله برای افرادی که در این بازه زمانی موفق به انتخاب رشته نشده اند بین ۲ _ ۳ روز مهلت را تمدید می کند. علاوه بر این دانشجویان می توانند جهت انتخاب رشته های تکمیل ظرفیت که برای ورودی بهمن ماه هستند اقدام نمایند. دانشجویانی که تصمیم به تحصیل در دانشگاه آزاد را دارند می توانند پس از پایان مهلت انتخاب رشته این گروه اقدام به انتخاب رشته دانشگاه آزاد کنند.
بیشتر بخوانید: موفقیت در آزمون ارشد
زمان انتخاب رشته دانشگاه سراسری
زمان انتخاب رشته دانشگاه سراسری پس از اعلام‌ نتایج آزمون اولیه مشخص میشود، همزمان با اعلام نتایج دفترچه انتخاب رشته سراسری در سایت سازمان سنجش منتشر می شود و چند روز بعد، زمان انتخاب رشته آغاز می شود.
داوطلبانی که مجاز به انتخاب رشته هستند، باید با توجه به زمان انتخاب رشته دانشگاه سراسری که معمولا در اواخر مرداد ماه به مدت ۵ _ ۷ روز می باشد، کد رشته های مد نظر خود را انتخاب کنند، باید توجه داشته باشید که در زمان مقرر با دقت کامل تمامی مراحل کاری انتخاب رشته خود را انجام بدهید، چنانچه داوطلبی پس از اتمام انتخاب رشته خود قصد تغییر در اولویت بندی، حذف و یا اضافه کردن رشته ای را دارد، میتواند در مهلت تمدید شده حداکثر پنج تغییر را در انتخاب رشته خود انجام بدهد. پس از پایان انتخاب رشته، سازمان سنجش با کادر مجرب خود به بررسی و تجزیه و تحلیل انتخاب رشته دانشجویان می پردازد، به این ترتیب دانشجویان بر اساس رتبه، سوابق تحصیلی و سهمیه های خاص خود در دانشگاه های مختلف و در رشته های متنوع پذیرش می شوند.
بیشتر بخوانید:  مشاوره کنکور کارشناسی ارشد
انتخاب رشته دانشگاه سراسری ۹۹
انتخاب رشته دانشگاه سراسری ۹۹ پس از بررسی پاسخ نامه های داوطلبان کنکور سراسری و اعلام نتایج اولیه آغاز می شود و داوطلبان مجاز جهت انتخاب رشته دانشگاه سراسری ۹۹ اقدام می کنند.
لازم است بدانید که هر داوطلب مجاز به انتخاب ۱۵۰ کد رشته می باشد، داوطلب باید بداند که کدام رشته ها را با توجه به رتبه و علاقه انتخاب میکند، رشته های انتخابی او با استعداد، علایق و مهارت او هماهنگی دارد یا خیر؟ رشته های انتخابی داوطلب در کدام استان ها و با چه ظرفیتی ارائه می شوند؟ به طور کلی مقوله انتخاب رشته بسیار مهمتر از آن است که به تنهایی راجع به آن تصمیم بگیریم، بهتر است علایق، استعداد و مهارت خود را در اولویت قرار دهیم اما از راهنمایی ها و تجارب افراد مشاور و متخصص در این زمینه و یا افرادی که خود سابقه موفقی در تحصیل دارند و به صورت تکنیکی و حرفه ای در مورد انتخاب رشته شناخت و اطلاعات دارند نیز در کنار تصمیمات خود استفاده کنیم.
بیشتر بخوانید: تکمیل ظرفیت ارشد چگونه و چه زمانی است
سوالات متداول
فواید مشاوره تلفنی دانشگاه سراسری
فواید مشاوره تلفنی دانشگاه سراسری صرفه جویی در زمان و هزینه های مشاوره می باشد، به علاوه رفت و آمد، ازدحام، استرس و مشکلات را ندارد.
نحوه انتخاب رشته دانشگاه سراسری
نحوه انتخاب رشته دانشگاه سراسری بیشتر بر حسب رتبه داوطلبان می باشد، یک هفته پس از اعلام نتایج داوطلبان مجاز با توجه به میزان رتبه کد رشته های خود را انتخاب میکنند.
زمان و مهلت انتخاب رشته دانشگاه سراسری
زمان و مهلت انتخاب رشته دانشگاه سراسری معمولا پس از اعلام نتایج در اواسط مرداد ماه و پس از یک هفته آغاز میشود و معمولا پنج روز تا یک هفته مهلت دارد.
  مشاوره انتخاب رشته دانشگاه سراسری
شما می توانید با مطالعه مقالات ما در این زمینه پاسخ سئوال خود را بیابید و در صورت نیاز با تلفن ثابت و بدون پیش شماره از سراسر ایران با شماره 9099072068 تماس بگیرید.
برای مشاوره در زمینه مشاوره انتخاب رشته دانشگاه سراسری
از مشاورین مرکز مشاوره تحصیلی و نظام وظیفه آویژه از طریق تلفن ثابت
در سراسر کشور با 9099072068 تماس بگیرید
همه روزه از ساعت ۸ صبح تا ۱۲ شب 
حتی ایام تعطیلمنبع: سایت مشاوره تلفنی روانشناسی و تحصیلی آویژهمشاوره تحصیلی و نظام وظیفه تلفنی

برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۶ مهر ۱۳۹۸ساعت: ۰۶:۲۰:۵۲ توسط:مشاوره آویژه موضوع: نظرات (0)