مطالب معرفی مشاوره تلفنی آویژه مطالب معرفی مشاوره تلفنی آویژه .

مطالب معرفی مشاوره تلفنی آویژه

ثبت نام بدون کنکور کارشناسی ارشد

به نقل از مرکز مشاوره آویژه:|
۵٫۰
۰۱
ثبت نام بدون کنکور کارشناسی ارشد چه مقدار شدنی می باشد ؟ در این مقاله کارشناسان و مشاوران ما در مرکز مشاوره آویژه در رابطه با ثبت نام بدون کنکور کارشناسی ارشد توضیحاتی برای شما فراهم دیده اند که با خواندن آن متوجه می شوید که ثبت نام بدون کنکور کارشناسی ارشد در کدام دانشگاه ها امکان پذیر است. همچنین شما می توانید درباره شرایط ثبت نام بدون کنکور کارشناسی ارشد در دانشگاه های مختلف اطلاعاتی کارآمد بدست بیاورید. به عبارتی می توان اینگونه بیان کرد که تمام دانشگاه ها ثبت نام بدون کنکور کارشناسی ارشد را انجام می دهند، اما تحت یک سری از قوانین و ضوابطی که وزارت علوم ، تحقیقات و فناوری برای آن ها وضع کرده است، که البته هر دانشگاه مختار است بر اساس شرایط خود قوانینی و ضوابطی به آن ها اضافه کند.
شرایط پذیرش ارشد بدون کنکور برای کدام دانشگاه ها می باشد ؟
همانطور که در بالا اشاره کردیم ثبت نام بدون کنکور کارشناسی ارشد برای اکثر دانشگاه های موجود در کشور مانند دانشگاه های آزاد، دانشگاه های روزانه ، دانشگاه های شبانه ، دانشگاه های خود گردان و دانشگاه های پیام نور تعریف شده است، اما برای دانشگاه علمی کاربردی چنین شرایطی وجود ندارد و دلیل آن هم این می باشد که دانشگاه علمی کاربردی کلا دوره ارشد را پوشش نمی دهد که بخواهد بدون کنکور در آن پذیرش داشته باشد . کاردانی و کارشناسی تنها مقاطعی می باشند که دانشگاه جامع علمی کاربردی در آن ها دانشجو پرورش می دهد. در ادامه به بحث شرایط مورد نیاز برای پذیرفته شدن بدون آزمون ورودی یا همان کنکور در مقطع کارشناسی ارشد در دانشگاه های مختلف می پردازیم.
بیشتر بخوانید: شرایط و ضوابط رشته های بدون کنکور کارشناسی ارشد
ثبت نام کارشناسی ارشد بدون کنکور
ثبت نام کارشناسی ارشد بدون کنکور بر خلاف چیزی که به نظر می رسد آنچنان ساده نمی باشد. چند روش برای ثبت نام کارشناسی ارشد بدون کنکور وجود دارد که از سخت ترین آن ها شروع می کنیم و به ساده ترین می رسیم . یکی از راه های ثبت نام کارشناسی ارشد بدون کنکور کسب رتبه اول تا پانزده المپیاد های علمی می باشد. اکثر رشته های تحصیلی از جمله رشته های علوم پایه مانند فیزیک ، شیمی و ریاضی دارای المپیاد های علمی می باشند که هر ساله در وسعت کشور و جهان برگذار می گردد. دانشجویان کارشناسی که در این المپیاد های علمی شرکت کرده و حضور موفقی داشته اند ( رتبه ای بین ۱ تا ۱۵ کسب نموده اند ) می توانند ثبت نام کارشناسی ارشد بدون کنکور در دانشگاه مورد نظر خود انجام دهند .
دیگر راه های دستیابی به پذیرش بدون کنکور در مقطع ارشد
راه دیگر نیز همانند راه اول راه ساده ای نمی باشد اما با تلاش و پشت کار دور از دسترس نیست. از طریق این راه دانشجویان فقط می توانند بدون کنکور در همان دانشگاه و در حالت بهتر در همان نوع دانشگاهی که کارشناسی خود را تمام کرده اند ادامه تحصیل دهند. به عنوان مثال اگر دانشجویی در دانشگاه آزاد کارشناسی خود را کسب کرده تنها در همان دانشگاه بدون کنکور وارد ارشد می شود و در حالت بهتر و در صورت قبول کردن دانشگاه مقصد در یک واحد دیگر از دانشگاه آزاد می تواند در مقطع کارشناسی ارشد بدون آزمون ورودی ادامه تحصیل دهد. این روش مخصوص دانشجوهای استعداد درخشان می باشد. به عنوان دانشجوی استعداد درخشان قلم خوردن تعریف خاص خود را دارد که در ادامه جزئیات آن را برای شما توضیح خواهیم داد.
بیشتر بخوانید: مشاوره تحصیلی
ثبت نام بدون کنکور کارشناسی ارشد دانشگاه پیام نور
ثبت نام بدون کنکور کارشناسی ارشد دانشگاه پیام نور از سه روش امکان پذیر می باشد. اولین آن ها برای ثبت نام بدون کنکور کارشناسی ارشد دانشگاه پیام نور کسب رتبه در المپیاد علمی می باشد که توضیحات مربوطه را قبلا دادیم. راه دوم از طریق استعداد های درخشان می باشد و چون که این روش برای دیگر دانشگاه ها نیز مشابه است توضیحات آن را در قسمت مربوط به دیگر دانشگاه ها می دهیم. در اینجا راه سوم بیشتر مد نظر ما می باشد، که ساده ترین راه نیز برای ثبت نام بدون کنکور کارشناسی ارشد دانشگاه پیام نور شناخته می شود. این راه، استفاده از طرح فراگیر دانشگاه پیام نور می باشد. شهریه و شرایط بعد از ورود به دانشگاه برای کسانی که از این طرح استفاده می کنند و یا با آزمون وارد دانشگاه پیام نور می شوند یکسان می باشد.
طرح فراگیر پیام نور چیست ؟
دانشگاه پیام نور برای سهولت کار فارغ تحصیلان در خصوص ورود به مقطع بعدی ، که در اینجا مقطع مد نظر ما کارشناسی ارشد می باشد ، طرحی به نام فراگیر پیام نور اجرا کرده است . در این طرح فارغ از رشته  و معدل مقطع قبلی ، دانشجویان بدون دادن هیچگونه آزمون ورودی می توانند وارد مقطع کارشناسی ارشد شوند و حتی رشته ای متفاوت از رشته کارشناسی خود را دنبال کنند . تنها شرط لازم برای پذیرش کامل در مقطع ارشد توسط این طرح این می باشد که دانشجو ها دروس ترم اول خود را با حداقل نمره ۱۲ بگذرانند و بعداز آن بصورت رسمی دانشجوی کارشناسی ارشد دانشگاه پیام نور محسوب می شوند . برای گرفتن مشاوره تحصیلی و اطلاعات کامل تر می توانید با کارشناسان مرکز مشاوره آویژه در ارتباط باشید.
بیشتر بخوانید: آزمون دانشگاه آزاد کارشناسی و ارشد بدون کنکور
شرایط ثبت نام بدون کنکور کارشناسی ارشد غیر انتفاعی
شرایط ثبت نام بدون کنکور کارشناسی ارشد غیر انتفاعی فقط از دو روش امکان پذیر می باشد. در خصوص روش اول که همان رتبه های برتر المپیاد می باشند، که ترجیحا این افراد در شرایطی که دارند ورود بدون آزمون ارشد به دانشگاه های روزانه و شبانه در را در اولویت خود قرار می دهند و در مرحله های بعدی به دانشگاه های غیر انتفاعی فکر می کنند. در خصوص شرایط ثبت نام بدون کنکور کارشناسی ارشد غیر انتفاعی روش دوم نیز همان استعداد های درخشان می باشد. شرایط استعداد درخشان بودن را در ادامه می بینید.
بیشتر بخوانید: برنامه ریزی کنکور سراسری
چه دانشجویی استعداد درخشان شناخته می شود ؟
 در جواب به سوال مطرح شده بالا می توان شرایط زیر را پاسخ قرار داد :
استعداد درخشان دانشجویی است که وقتی سه چهارم زمان کارشناسی اش را ( شش ترم ) تمام کرده باشد در آن زمان بیش از سه چهارم واحد های کارشناسی را گذرانده باشد و معدلی که تا آن زمان کسب کرده جز ۱۵ درصد بالای هم ورودی های خود باشد.
استعدا درخشان دانشجویی است که حداکثر کارشناسی خود را در ۸ ترم که همان چهار سال می شود بتواند به پایان برساند.
دانشجویان استعداد درخشان باید پس از اتمام کارشناسی سریعا برای پذیرفته شدن در ارشد درخواست بدهند و وقفه ایجاد نکنند.
اگر دانشجویی تمام شرایط بالا را باهم داشته باشد دانشجوی استعداد درخشان معرفی می شود.
شرایط ثبت نام بدون کنکور کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد
شرایط ثبت نام بدون کنکور کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد از شرایط پذیرش ارشد بدون کنکور دیگر دانشگاه ها مستثنی نمی باشد. در خصوص دانشگاه آزاد ، یا دانشگاه پردیس آزاد و یا دانشگاه پردیس دیگر دانشگاه های سراسری باید گفت که هیچکدام بصورت مستقیم و بدون آزمون و جدا از شرایطی که وزارت علوم و تحقیقات برای آن ها تعریف کرده است نمی توانند برای مقطع کارشناسی ارشد اقدام به پذیرش دانشجو کنند.
پس راه ورود به ارشد دانشگاه آزاد بدون کنکور چیست ؟
جواب این سوال را قبلا در خصوص دیگر دانشگاه ها گفته ایم و دانشگاه آزاد در این موضوع از دیگر دانشگاه ها مستثنی نمی باشد . همان طور که توی توضیحات پذیرش ارشد بدون کنکور دیگر دانشگاه ها توضیح دادیم ، تنها از دو راه می توان شرایط ثبت نام بدون کنکور کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد را بدست آورد . یا کسب رتبه ای بین ۱ تا ۱۵ در المپیاد های علمی کشوری و یا جهانی ، که در این صورت هم گفتیم اولویت دانشجویان با دانشگاه های برتر روزانه می باشد ، و یا داشتن شرایط دانشجوی استعداد درخشان در مقطع کارشناسی.
  ثبت نام بدون کنکور کارشناسی ارشد
شما می توانید با مطالعه مقالات ما در این زمینه پاسخ سئوال خود را بیابید و در صورت نیاز با تلفن ثابت و بدون پیش شماره از سراسر ایران با شماره 9099072068 تماس بگیرید.
برای مشاوره در زمینه ثبت نام بدون کنکور کارشناسی ارشد
از مشاورین مرکز مشاوره تحصیلی و نظام وظیفه آویژه از طریق تلفن ثابت
در سراسر کشور با 9099072068 تماس بگیرید
همه روزه از ساعت ۸ صبح تا ۱۲ شب 
حتی ایام تعطیلمنبع: سایت مشاوره تلفنی روانشناسی و تحصیلی آویژهمشاوره تحصیلی و نظام وظیفه تلفنی

برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۷ مهر ۱۳۹۸ساعت: ۰۹:۱۹:۵۰ توسط:مشاوره آویژه موضوع: نظرات (0)