مطالب معرفی مشاوره تلفنی آویژه مطالب معرفی مشاوره تلفنی آویژه .

مطالب معرفی مشاوره تلفنی آویژه

شرایط معافیت خدمت سربازی چیست؟

به نقل از مرکز مشاوره آویژه:|
۵٫۰
۰۱
معافیت خدمت سربازی یکی از راه هایی است که امروزه جوانان درگیر آن هستند . حال این سوال پیش روی ما است که معافیت سربازی به چه مشمولینی تعلق می گیرد ؟ آیا همه ی مشمولین می توانند از معافیت خدمت سربازی استفاده کنند ؟ انواع معافیت خدمت سربازی کدام است ؟ اول از هرچیز باید بگوییم دغدغه معافیت خدمت سربازی یکی از بزررگ ترین دغدغه های جوانان در کشور به حساب می آید . چرا که جوانان ما پس از اتمام سن ۱۸ سالگی شان و شروع سن ۱۹ سالگی باید برای وضعیت نظام وظیفه ی خود فکری بکنند .
معافیت خدمت سربازی
جوانان وقتی به سن مشمولیت می رسند چندین راه پیش روی خود دارند . برخی علاقه مند هستند که اطلاعات در زمینه معافیت خدمت سربازی بدست بیاورند . برخی دیگر اطلاعات لازم در زمینه ی معافیت خدمت سربازی را بدست آوردند . اما برخی دیگر برای ادامه تحصیل سعی می کنند از معافیت هایی مانند معافیت تحصیلی استفاده کنند .
عده ای نیز که هیچ یک از راه های بالا را پیش رو ندارند تلاش می کنند درمورد کسری خدمت سربازی اطلاعات بدست آورند . تا لااقل بتوانند کمتر از ۲۱ ماه خدمت کنند . اما رسیدن به هر کدام از این راه ها نیازمند راهنمایی و مشاوره است که مرکز مشاوره آویژه در این امر مشمولین را راهنمایی خواهد کرد . مشمولین می توانند انواع
مشاوره نظام وظیفه و مشاوره معافیت خدمت سربازی را از مرکز مشاوره آویژه بخواهند .
ما در این مقاله قصد داریم درباره انواع معافیت های خدمت سربازی و هم چنین شرایط گرفتن معافیت با مشمولین صحبت کنیم . معافیت های سربازی مبحث گسترده ای است که  ما در این مقاله به شرح مختصری از آن ها خواهیم پرداخت . مشمولین می توانند برای کسب اطلاعات بیشتر با مرکز مشاوره آویژه در تماس باشند .
بیشتر بخوانید: شرایط معافیت سربازی چگونه است؟
معافیت خدمت سربازی کفالت
معافیت خدمت سربازی کفالت یکی از انواع معافیت های رایج در کشور می باشد . افراد زیادی از طریق همین معافیت خدمت سربازی کفالت می توانند کارت معافیت خود را دریافت کنند . اما این سوال در ذهن هر مشمولی خواهد آمد که معافیت خدمت سربازی کفالت به چه کسانی تعلق می گیرد ؟ مشمولین چگونه می توانند از معافیت خدمت سربازی کفالت استفاده کنند ؟ باید بگوییم برای گرفتن معافیت سربازی کفالت مشمولین متقاضی باید از سه شرط اصلی زیر بهره مند باشند :
مشمولین باید به سن مشمولیت ، یعنی سن ۱۹ سالگی وارد شده باشند تا بتوانند برای معافیت کفالت اقدامات لازم را انجام دهند .
مشمولین باید تنها فرد ذکور بالای ۱۸ سال بستگان خود باشند تا بتوانند کفالت آن ها را به عهده گرفته و از آن ها مراقبت و نگهداری کنند .
مشمولین باید در نظر داشته باشند که اقدام برای معافیت سربازی کفالت نیازمند این است که مشمول وارد غیبت نشده باشد . اگر مشمولی پس از سن مشمولیت وارد غیبت شده باشد . حتی اگر تمام شرایط معافیت کفالت را نیز داشته باشد نمی تواند از معافیت سربازی کفالت بهره مند شود .
انواع معافیت خدمت سربازی
انواع معافیت خدمت سربازی همانطور که در بالا اشاره شد بسیار مفصل و گسترده است . ما انواع معافیت خدمت سربازی را در اینجا برای مشمولین توضیح خواهیم داد .
انواع معافیت خدمت سربازی :
معافیت پزشکی : رایج ترین نوع معافیت که بسیاری از مشمولین می توانند از این طریق کارت معافیت خود را بگیرند .
معافیت بنیاد ملی نخبگان : این نوع معافیت برای افرادی است که مدارک فوق لیسانس یا بالاتر را دارند و پس از گذراندن دوره ی آموزشی با انجام پروژه ای از سربازی معاف خواهند شد . در واقع این مشمولین به جای رفتن به خدمت سربازی کار پژوهشی انجام خواهند داد .
معافیت ایثارگران : این معافیت برای آن دسته از مشمولینی کاربرد دارد که فرزند شهیدان ، جانبازان ، آزادگان و ایثارگران هستند . این مشمولین می توانند از معافیت ایثارگری استفاده کنند و کارت معافیت خود را دریافت کنند .
معافیت کفالت : این نوع معافیت همانطور که در بالا نیز به طور مفصل توضیح داده شد می تواند برای بسیاری از مشمولین کاربرد داشته باشد . چون مشمولین می توانند کفالت بستگان خود از پدر و مادر گرفته تا خواهر و برادر و مادربزرگ و پدربزرگ را به عهده بگیرند .
معافیت تحصیلی : این نوع معافیت نوعی معافیت موقت به حساب می آید که مشمولین می توانند برای ادامه تحصیل از آن بهره مند شوند .
معافیت مددجویان : برای افرادی است که خود یا خانواده یشان عضو سازمان های مددجویی مانند بهزیستی و کمیته امداد هستند . این افراد به راحتی می توانند با رعایت قوانین معافیت مددجویی از این نوع معافیت استفاده کنند .
معافیت بخشودگی سنی : ااین معافیت برای افرادی کاربرد دارد که از غیبت سربازی استفاده کرده و پس از گذشت سالیان زیادی هنوز موفق به دریافت معافیت خود نشده اند . رهبر معظم انقلاب اسلامی آن ها را عفو کرده و از سربازی معاف خواهند شد .
بیشتر بخوانید: مراحل معافیت خدمت چگونه است؟
معافیت خدمت سربازی کفالت مادر یکی از انواع معافیت های کفالت است . که مشمولین می توانند از معافیت های خدمت سربازی کفالت مادر زمانی استفاده کنند که مادر فاقد شوهر باشد . یعنی یکی از شروط زیر را دارا باشد :
مادر فاقد همسر باشد یعنی همسرش فوت شده باشد .
مادر فاقد شوهر باشد . در واقع از همسر خود طلاق گرفته باشد و ازدواج مجدد نیز نکرده باشد .
اگر مادر مشمول یکی از شروط بالا را دارد و مشمول تنها فرزند ذکور بالای ۱۸ سال اوست . مادر می تواند برای معافیت کفالت پسر خود اقدام کند . اما در نظر داشته باشید که مشمول برای گرفتن معافیت خدمت سربازی کفالت مادر می تواند در درجه ی اول از معافیت موقت بهره مند شود . پس از آن اگر ۳۰ ماه از طلاق مادر یا فوت همسرش گذشته باشد و مادر ازدواج مجدد نکند مشمول متقاضی معافیت دائم کفالت خواهد بود .
شرایط معافیت خدمت سربازی
شرایط معافیت خدمت سربازی برای افراد متفاوت خواهد بود . در واقع شروط معافیت های خدمت سربازی برای کسانی که می خواهند از معافیت پزشکی استفاده کنند به این صورت است که باید بیماری های این نوع معافیت را شناسایی کرده و بدانند ضوابط معافیت سربازی برای این نوع معافیت چگونه خواهد بود . بنابراین مشمولین باید اطلاعات خود را در زمینه های مختلف معافیت و شرایط معافیت سربازی بالا ببرند .مشمولین می توانند  برای مشاوره و راهنمایی های لازم با مرکز مشاوره آویژه در تماس باشند .
بیشتر بخوانید: مشاوره معافیت سربازی نظام وظیفه
انواع معافیت سربازی کفالت ها
مشمولین پس از بررسی شروط گفته شده در بالا متوجه خواهند شد که می توانند برای معافیت های خدمت سربازی کفالت اقدام کنند یا خیر . اما پس از داشتن شروط بالا مشمولین باید بدانند کفالت چه کسانی را می توانند به عهده بگیرند . برای معافیت سربازی کفالت بر اساس ماده ۴۴ از قوانین سازمان نظام وظیفه عمومی ناجا ، مشمولین می توانند از افراد زیر مراقبت و نگهداری کنند :
مشمول می تواند از پدر بالای ۷۰ سال خود نگهداری و مراقبت کرده و کفالت آن را به عهده بگیرد .
مشمول می تواند مراقب و نگهدارنده ی پدر بیمار و از کار افتاده ی خود نیز باشد .
مشمولین تنها فرزند بالای ۱۸ سال مادر فاقد شوهر خود باشند . نیز می توانند کفالت مادرشان را به عهده بگیرند .
مشمول می تواند کفالت خواهر تنی خود که فاقد سرپرست است را نیز به عهده بگیرد .
مشمول می تواند سرپرستی برادر صغیر خود که کمتر از ۱۸ سال سن دارد را به عهده گرفته و کفالتش را بگیرد .
مشمول می تواند سرپرستی برادر کبیر خود که معلول و ناتوان است و سرپرست دیگری نیز ندارد را به عهده بگیرد .
مشمول می تواند سرپرست جد پدری یا مادری خود نیز باشد و کفالت آن ها را به عهده بگیرد .
مشمولین می توانند مراقبت جده پدری یا مادری خود را که فاقد شوهر و فرزند هستند را ب عهده بگیرد .
مشمولینی که همسرشان فوت کرده نیز می توانند تا زمانی که ازدواج مجدد نکرده اند و از فرزندان خود سرپرستی و مراقبت می کنند از معافیت کفالت استفاده کنند .
خدمات کلان مرکز مشاوره آویژه در زمینه نظام وظیفه
معافیت سربازی
معافیت تحصیلی
معافیت پزشکی
معافیت ایثارگری
معافیت موارد خاص
اخبار خدمت سربازی
خدمت سربازی
خروج از کشور
خرید خدمت سربازی
امریه سربازی
سربازی پزشکان
سرباز معلم
تحصیل همزمان با خدمت سربازی
ملاقات مردمی نظام وظیفه
  شرایط معافیت خدمت سربازی چیست؟
شما می توانید با مطالعه مقالات ما در این زمینه پاسخ سئوال خود را بیابید و در صورت نیاز با تلفن ثابت و بدون پیش شماره از سراسر ایران با شماره 9099072068 تماس بگیرید.
برای مشاوره در زمینه شرایط معافیت خدمت سربازی چیست؟
از مشاورین مرکز مشاوره تحصیلی و نظام وظیفه آویژه از طریق تلفن ثابت
در سراسر کشور با 9099072068 تماس بگیرید
همه روزه از ساعت ۸ صبح تا ۱۲ شب 
حتی ایام تعطیلمنبع: سایت مشاوره تلفنی روانشناسی و تحصیلی آویژهمشاوره تحصیلی و نظام وظیفه تلفنی

برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۰ مهر ۱۳۹۸ساعت: ۰۷:۵۸:۰۶ توسط:مشاوره آویژه موضوع: نظرات (0)