مطالب معرفی مشاوره تلفنی آویژه مطالب معرفی مشاوره تلفنی آویژه .

مطالب معرفی مشاوره تلفنی آویژه

انواع معافیت کفالت ۹۸

به نقل از مرکز مشاوره آویژه:|
۵٫۰
۰۱
انواع معافیت کفالت
انواع معافیت کفالت زیرشاخه ای از معافیت سربازی  است . در سال هایی جاری این انواع معافیت کفالت بسیار مهم تلقی شده است . به همین دلیل سازمان نظام وظیفه نیز برای این انواع معافیت کفالت قوانین زیادی را تصویب کرده است . همانطور که می دانید همه ی جوانان در سن ۱۸ سالگی موظف اند به خدمت سربازی بروند . اما درصد بسیاری از این مشمولین قادر خواهند بود با توجه به شرایط خود از رفتن به خدمت منصرف شوند . این شرایط برای جوانان چه موقعیتی را فراهم خواهد کرد ؟ خوب می بینید که سازمان نظام وظیفه ی عمومی با آیین نامه ها و اجرای قوانین مختلف راه را برای جوانان ذکور هموار ساخته است . شما می توانید برای اطلاع از این قوانین و موقعیت ها با مشاوره نظام وظیفه در تماس باشید .
جوانان برای مقابله با رفتن به خدمت دنبال راه و روشی خواهند بود . دنبال روش هایی که بتوانند به خدمت سربازی نروند . یا راه حلی پیدا کنند تا بتوانند مدت خدمت دوره ی ضرورت را کوتاه تر کنند . اما این کارها با داشتن اطلاعات کافی و پیدا کردن راه حل های مناسب امکان پذیر خواهد بود . در مورد معافیت های خدمت سربازی چیزی شنیده اید ؟ معافیت های سربازی بهترین و مطمئن ترین راه برای خلاص شدن از دوره ی خدمت سربازی هستند . با گرفتن معافیت ، مشمولین کارت معافیت از خدمت می گیرند . این آرزوی هر جوان ایرانی است . معافیت های سربازی را در اینجا توضیح خواهیم داد .
انواع معافیت های سربازی نظام وظیفه :
انواع معافیت پزشکی
 معافیت ایثارگری
انواع معافبت کفالت 
معافیت مددجویان بهزیستی
معافیت سنی
معافیت نخبگان ملی
معافیت تحصیلی
این معافیت های نام برده شده راه های رهایی از خدمت هستند . مشمولین با داشتن شرایط خاص هر کدام می توانند از آن ها استفاده کنند .
بیشتر بخوانید: مدارک لازم برای معافیت کفالت ۹۸ چیست؟
شرایط انواع معافیت کفالت
شرایط انواع معافیت کفالت بسیار متفاوت و گسترده است . برای اطلاع از شرایط انواع معافیت کفالت ، باید اول از هرچیز با انواع معافیت کفالت آشنا شویم . داشتن اطلاعات کافی به مشمول کمک خواهد کرد تا بهترین روش را برای گرفتن معافیت انتخاب کند . زیرا هر کدام از معافیت های کفالت شرایط خاص خود را دارند . اما باید بدانید که شروطی نیز وجود دارند که برای گرفتن همه نوع معافیت کفالت از الزامات مهم هستند . این شروط اصلی می تواند مشمولین را یک قدم به هدف خود نزدیک کنند . این شرایط به شرح زیر می باشند .
شروط اصلی استفاده از انواع معافیت های کفالت خدمت سربازی :
داشتن سن قانونی مشمولیت برای جوانان : تنها جوانانی قادر خواهند بود از معافیت های کفالت استفاده کنند که به سن مشمولیت رسیده باشند .
وارد نشدن به غیبت : غیبت نداشتن دومین شرط برای مشمولین متقاضی معافیت های کفالت می باشد .
تک فرزند بودن و تنها پسر و فرد بالای ۱۸ سال خانواده : شرط سوم و مهم ترین شرط تک پسر بالای ۱۸ سال بودن است .
مشمولین با داشتن شروط بالا که از مهم ترین شرایط انواع معافیت کفالت به حساب می آیند . می توانند برای معافیت های کفالت اقدام کنند . زیرا معافیت کفالت از نوع معافیت هایی است که بسیار راحت و پر متقاضی است . در حالی که در سال های جاری سازمان نظام وظیفه عمومی ناجا نسبت به معافیت ها بسیار سخت گیرانه عمل می کند . اما قوانین و آیین نامه در این نوع معافیت های کفالت بسیار سهل و آسان است . برای اطلاع از این قوانین می توانید با مشاوره نظام وظیفه در مرکز مشاوره آویژه در ارتباط باشید .
بیشتر بخوانید: شرایط معافیت سربازی کفالت پدر چگونه است؟
انواع معافیت کفالت سربازی
انواع معافیت کفالت سربازی شاید برای بسیاری از مشمولین و خانواده ی آن ها ناشناخته باشد . زیرا گستردگی و حجم قوانین در انواع معافیت کفالت سربازی بسیار زیاد است . در این مقاله ما سعی کردیم این معافیت ها را به طور جداگانه به شما مشمولین عزیز معرفی کنیم . با ما همراه باشید .
  انواع معافیت کفالت سربازی :
معافیت کفالت پدر بیمار و ناتوان .
معافیت کفالت سن پدر .
معافیت کفالت مادر بیوه و بدون همسر .
معافیت کفالت مادر طلاق گرفته و جدا شده .
معافیت کفالت خواهر .
معافیت کفالت همسر بیمار .
معافیت کفالت فرزند بدون مادر .
معافیت کفالت تک پسری .
معافیت کفالت برادر صغیر .
معافیت کفالیت پدربزرگ .
معافیت کفالت برادر کبیر و ناتوان .
معافیت کفالت سربازی مادر پدری یا مادری .
همانطور که می بینید تنوع در این نوع معافیت بسیار زیاد است . به همین دلیل متقاضیان انواع معافیت کفالت سربازی نیز روز به روز افزایش می یابند .
بیشتر بخوانید: سوالات کمیسیون معافیت کفالت ۹۸ چیست؟
انواع معافیت کفالت مادر
انواع معافیت کفالت مادر با توجه به شرایط مشمولین به دو صورت معرفی می شود . مشمولینی که قصد دارند از معافیت کفالت مادراستفاده کنند . باید در نظر داشته باشند که در برخی موارد نیز به آن ها معافیت موقت داده می شود .
معافیت کفالت مادر بدون همسر : مادری که همسرش فوت شده است می تواند برای فرزند پسر مشمول خود تقاضای معافیت کفالت بکند .
معافیت کفالت مادر جداشده از همسر : مشمولینی که مادر آن ها از همسر خود جدا شده اند نیز می توانند درخواست معافیت کفالت برای مادر خود بدهند .
بیشتر بخوانید: شرایط معافیت کفالت مادر برای سربازی
انواع معافیت کفالت پدر
انواع معافیت کفالت پدر برای افرادی موثر خواهد بود که پدر آن ها شاکل یکی از شروط زیر باشند . البته ناگفته نماند که متاسفانه قوانین مرتبط با این معافیت سال های گذشته با کمی تغییرات همراه بوده است . اما با این حال هنوز هم استفاده از این معافیت بسیار مورد توجه قرار می گیرد .
معافیت کفالت سربازی پدر با سن ۷۰ سال : پدری که به سن ۷۰ سالگی می رسد . فرزندش می تواند برای معافیت کفالت او اقدام کند . حتی اگر پدر از سلامت جسمی نیز برخوردار باشد این قانون تغییری نخواهد کرد .
معافیت کفالت پدر بیمار : مشمولینی که پدر آن ها نیازمند نگهداری و مراقبت می باشد می توانند از معافیت کفالت استفاده کنند . شرط سنی در این نوع معافیت مطرح نخواهد بود . تنها ملاک سازمان نظام وظیفه بیماری پدر می باشد .
بیشتر بخوانید:شرایط معافیت کفالت پدر بیمار ۹۸
شرایط گرفتن معافیت کفالت مادر
این دو شرط مهم ترین شروطی است که مشمولین برای استفاده از معافیت کفالت مادر باید به آن دقت کنند . زیرا سازمان نظام وظیفه برای کسانی که معافیت کفالت مادر می گیرند قوانینی خاصی در نظر گرفته است .
مادر مشمول نباید ازدواج مجدد کرده باشد .
از زمان طلاق مادر مشمول باید ۳۰ ماه گذسته باشد تا مشمول بتواند معافیت دائم بگیرد . در غیر این صورت معافیت موقت دریافت خواهد کرد . تا ۳۰ ماه کامل شود .
بیشتر بخوانید: نحوه و شرایط معافیت کفالت مادر
سن مشمولیت و معافیت
مشکل بزرگ همه ی افراد ذکور در جامعه ی ما رفتن به خدمت سربازی است . زیرا هم از طرفی مدت دوره ی خدمت ضرورت طولانی است . از طرف دیگر رفتن به خدمت سربازی از دیدگاه جوانان در سن بدی اتفاق می افتد . سن مشمولیت با آغاز و شروع سن جوانی مصادف می شود . این مسئله باعث ایجاد مشکلات روحی نیز برای جوانان خواهد شد . زیرا جوانان زیادی قصد دارند ادامه تحصیل دهند . یا اینکه پس از پایان دوره ی ۴ ساله ی دبیرستان می خواهند وارد بازار کار شوند . اما خدمت سربازی وقفه ای است که بین این ها ایجاد شده و بسیار طولانی است . پس معافیت راهی مطمئن برای هر جوان ایرانی خواهد بود . برای اطلاعات و راهنمایی های بیشتر در زمینه معافیت ها و مشاوره نظام وظیفه با مشاورین ما در تماس باشد .
بیشتر بخوانید: مدارک لازم برای معافیت کفالت پدر و مادر
انواع معافیت سربازی چیست؟
معافیت های سربازی راه های موثری است که جوانان می توانند از طریق آن ها به خدمت سربازی نروند .
این معافیت ها شامل معافیت پزشکی سربازی ، معافیت کفالت های مختلف ، معافیت های تحصیلی ، معافیت های ایثارگران و فرزندان شاهد و غیره می باشند .
معافیت سربازی کفالت چیست؟
یکی از مهم ترین معافیت ها بحساب می آید . در این نوع معافیت ها مشمولین باید کفالت یکی از اعضای خانواده ی خود را به عهده بگیرند .
شرایط معافیت کفالت سخت است؟
یکی از آسان ترین راه های استفاده از معافیت خدمت سربازی ، معافیت کفالت می باشد . بسیاری از مشمولین می توانند از این معافیت استفاده کنند . زیرا قوانین مطرح شده در این معافیت بسیار ساده است .
خدمات کلان مرکز مشاوره آویژه در زمینه نظام وظیفه
معافیت سربازی
معافیت تحصیلی
معافیت پزشکی
معافیت ایثارگری
معافیت موارد خاص
اخبار خدمت سربازی
خدمت سربازی
خروج از کشور
خرید خدمت سربازی
امریه سربازی
سربازی پزشکان
سرباز معلم
تحصیل همزمان با خدمت سربازی
ملاقات مردمی نظام وظیفه
  برای مشاوره در زمینه  انواع معافیت کفالت ۹۸
از مشاورین مرکز مشاوره تحصیلی و نظام وظیفه آویژه از طریق تلفن ثابت
در سراسر کشور با 9099072068 تماس بگیرید
همه روزه از ساعت ۸ صبح تا ۱۲ شب 
حتی ایام تعطیلمنبع: سایت مشاوره تلفنی روانشناسی و تحصیلی آویژهمشاوره تحصیلی و نظام وظیفه تلفنی

برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۵ شهریور ۱۳۹۸ساعت: ۱۱:۲۴:۰۸ توسط:مشاوره آویژه موضوع: نظرات (0)