مطالب معرفی مشاوره تلفنی آویژه مطالب معرفی مشاوره تلفنی آویژه .

مطالب معرفی مشاوره تلفنی آویژه

شرایط تاسیس کلینیک روانشناسی چگونه است؟

به نقل از مرکز مشاوره آویژه:|
۵٫۰
۰۱
تاسیس کلینیک روانشناسی
تاسیس کلینیک روانشناسی ضوابط و قوانین و مقرات خاص خود را دارد . که این قوانین از سوی سازمان های ناظر بر فعالیت این کلینیک ها اعلام میگردد . میدانیم که همه ساله تعداد زیادی از  داوطلبان کنکور سراسری رشته های روانشناسی و مشاوره را برای ادامه تحصیل بر میگزینند . همچنین این رشته ها در مقاطع بالاتر همچون کارشناسی ارشد و دکترا نیز طرفداران خود را دارد . که تعداد زیادی از این افراد با هدف تاسیس کلینیک روانشناسی وارد این عرصه میشوند . که تنها داشتن مدرک تحصیلی برای فعالیت در این حوزه کافی نمیباشد . و داشتن شرایط اعلام شده از سوی سازمان های ناظر الزامی میباشد . درواقع نظارت بر فعالیت مراکز مشاوره و روانشناسی و همچنین نظارت بر تاسیس کلینیک روانشناسی ، بر عهده ی نظام روانشناسی کشور میباشد .
این سازمان با تایید صلاحیت متقاضیان ، اجازه فعالیت و کسب مجوز را برای این  افراد صادر نماید . لذا افراد علاقه مند به فعالیت در این حوزه و تاسیس کلینیک روانشناسی باید تمام معیار های اعلام شده از سوی این سازمان را داشته باشند . حال ممکن است سوالات مختلفی درباره چگونگی راه اندازی کلینیک مشاوره و روانشناسی و همچنین قوانین و ضوابط حاکم بر آن پیش آید . در ادامه ی این متن تلاش شده است پاسخ تعداد زیادی از سوالات و ابهامات پیش آمده برای متقاضیان دریافت مجوز تاسیس مطب روانشناسی مطرح شود .
شرایط تاسیس کلینیک روانشناسی
شرایط تاسیس کلینیک روانشناسی از جمله سوالات رایج متقاضیان اخذ مجوز کلینیک روانشناسی میباشد . همچنین این موضوع که منبع این شرایط کدام سازمان و ارگان است نیز یکی دیگر از موضوعات مهمی است که در ادامه ی متن ، به بررسی این مطالب میپردازیم . درواقع شرایط تاسیس کلینیک روانشناسی شامل بندها و مواردی میباشد ، که هر فرد برای تاسیس کلینیک روانشناسی ، باید واجد تمام این شرایط  باشد . شرایط تاسیس کلینیک روانشناسی توسط سازمان مشاوره و روانشناسی کل کشور تعیین میگردد . اگر بخواهیم ممترین شرایط تاسیس کلینیک روانشناسی را ذکر کنیم باید به مواردی همچون داشتن مدرک تحصیلی اشاره کرد . حداقل  مدرک تحصیلی مورد نیاز برای تاسیس مطب روانشناسی و مشاوره ، کارشناسی ارشد در رشته های روانشناسی و یا مشاوره میباشد . و رشته های دیگر حتی اگر مرتبط نیز باشند ، اجازه دریافت مجوز و فعالیت در این زمینه را ندارند .
یکی از مواردی که برای دریافت مجوز فعالیت کلینیک روانشناسی ضروری میباشد ، عضویت در سازمان روانشناسی و مشاوره کشور است . برای عضویت در این سازمان نیز مدارک و شرایطی در نظر گرفته شده است . اما این نکته حائز اهمیت است که صرفا عضویت در این سازمان به معنای کسب مجوز فعالیت نمیباشد . بلکه متقاضیان ، پس از عضویت در این سازمان میبایست برای دریافت پروانه ی فعالیت اقدام نمایند . همچنین گذشتن زمان معینی از اخذ مدرک تحصیلی ، که معمولا یک سال است ، یکی دیگر ازشرایط لازم برای دریافت مجوز میباشد . علاوه بر این موارد برای آقایان نیز نداشتن ممنوعیت از نظر نظام وظیفه ی عمومی یکی از الزامات میباشد . و داوطلبان مرد باید دارای مدرک پایان خدمت سربازی باشند . اما در سالهای اخیر بر خلاف گذشته انجام کارورزی حرفه ای ، برای دریافت مجوز فعالیت مطب روانشناسی امر ضروری نمیباشد .
مراحل تاسیس کلینیک روانشناسی
مراحل تاسیس کلینیک روانشناسی از سوی سازمان ها و ارگان های مربوطه برای داوطلبان مطرح میگردد . همانطور که گفته شد مدرک مورد نیاز برای فعالیت و راه اندازی مراکز مشاوره و روانشناسی کارشناسی ارشد و بالاتر رشته های روانشناسی و مشاوره میباشد . با توجه به اینکه اکثر داوطلبان با هدف راه اندازی کلینیک روانشناسی وارد این رشته ها میشوند ، پس از اخذ مدرک تحصیلی برای دریافت مجوز اقدام میکنند . از اولین مراحل تاسیس کلینیک روانشناسی عضو شدن در سازمان نظام روانشناسی و مشاوره میباشد . که پس از عضویت در این سازمان پروانه ی فعالیت به متقاضیان پذیرفته شده اهدا میگردد . حال برای عضویت در این سازمان نیز باید مراحلی طی شود . که شامل مراحلی همچون تکمیل فرم های مربوطه که بر روی سایت این سازمان قرار دارند و همچنین ارائه مدارک خواسته شده میباشد . این مدارک توسط کمیسیون هایی مورد بررسی قرار میگیرند .
پس از آنکه مدارک ارسال شده مورد تایید کمیسیون ها قرار گرفت ، این موضوع به متقاضی اعلام میگردد . از دیگر مراحل تاسیس کلینیک روانشناسی میتوان به مصاحبه ی حضوری اشاره کرد . که در این مصاحبه سلامت روانی ، سطح علمی و توانایی فرد مورد سنجش قرار میگیرد . پس از اجام مصاحبه اگر متقاضی قبول نشود ، دلایل مربوطه به اطلاع وی میرسد . همچنین چنانچه متقاضی پذیرفته شود ، برای ارائه ی پروانه فعالیت دعوت میشود . بعد از اخذ پروانه فعالیت نیز سازمان روانشناسی و مشاوره کشور بر فعالیت این مراکز نظارت میکند و کلیه ی خدمات ارائه شده توسط این مراکز باید در چارچوب قوانین این سازمان صورت پذیرد .
چگونگی تاسیس کلینیک روانشناسی
چگونگی تاسیس کلینیک روانشناسی همانگونه که گفته شد شامل چندین پله میباشد . که هر فرد باید با گذر از این مراحل شرایط لازم را کسب نماید و درنهایت موفق به اخذ پروانه فعالیت شود . بقا توجه به افزایش توجه اقشار مردم به مسائل روانشناسی و همچنین افزایش نیاز در این حوزه ، نظارت ها بر فعالیت مراکز روانشناسی نیز شدید تر شده است . چرا که نمیتوان تایید کرد که یک فرد تنها با داشتن مدرک تحصیلی شایستگی لازم برای ارائه ی خدمات مشاوره ای به دیگران را دارد . به همین دلیل مراکز مختلفی برای بررسی فعالیت و مدارک این افراد به وجود آمده است . که از جمله ارگان هایی که وظیفه نظارت بر چگونگی تاسیس کلینیک روانشناسی را دارد همان سازمان نظام روانشناسی و مشاوره کشور میباشد . این سازمان با تایید یا عدم تایید صلاحیت متقاضیان دریافت مجوز نقش مهمی در حوزه روانشناسی ایفا میکند .
مدارک لازم برای تاسیس کلینیک روانشناسی
مدارک لازم برای تاسیس کلینیک روانشناسی شامل مدارکی میباشد که از سوی سازمان نظام روانشناسی و مشاوره کشور اعلام میگردد . متقاضیان میتوانند برای اطلاع از لیست این مدارک به سایت این سازمان مراجعه نمایند . البته بسیاری از سایت های دیگر نیز لیست مدارک لازم برای ریافت پروانه فعالیت و مجوز مطب روانشناسی را دسترس کاربران اینترنتی قرار میدهند . ما نیز در اینجا به شرح این  مدارک لازم برای تاسیس کلینیک روانشناسی  میپردازیم . همانطور که قبلا هم ذکر کردیم یکی از مهم ترین این مدارک ، مدرک تحصیلی کارشناسی ارشد و دکترا در رشته های روانشناسی و مشاوره میباشد . از جمله دیگر مدارک مورد نیاز میتوان به کپی برابر اصل آخرین حکم استخدامی ، کپی تمام صفحات شناسنامه و کارت ملی ، کپی کارت عضویت در سازمان روانشناسی و مشاوره کشور ، گواهی عدم سابقه کیفری ، چند قطعه عکس پرسنلی اشاره کرد .
همچنین داشتن معرفی نامه علمی و حرفه ای ، کپی سند مالکیت یا رهن و یا اجاره محل پیشنهادی ارائه خدمات روانشناسی از دیگر مدارک لازم میباشد . ذکر این نکته الزامی است که ذاشتن مدرک پایان خدمت یکی از ملزومات داوطلبان مرد میباشد .
سوالات متداول
؟ شرایط گرفتن مجوز کلینیک روانشناسی چیست
داشتن کارت پایان خدمت برای آقایان ، داشتن حداقل مدرک تحصیلی کارشناسی ارشد در یکی از رشته های مشاوره و یا روانشناسی ، عضویت در نظام روانشناسی و مشاوره کشور و دریافت پروانه فعالیت از شرایط لازم گرفتن مجوز میباشد .
صدور مجوز کلینیک روانشناسی چگونه است ؟
سازمان نظام روانشناسی کشور بار صدور مجوز کلینیک های روانشناس نظارت دارد و داوطلبان دارای مدرک دانشگاهی مورد تایید این سازمان با عضویت در آن میتوانند مجوز لازم را دریافت نمایند .
چگونگی تاسیس کلینیک روانشناسی
افراد واجد شرایط و دارای پروانه ی فعالیت از سازمان نظام روانشناسی و مشاوره کشور میتوانند اقذام به تاسیس مطب روانشناسی نمایند .
  برای مشاوره در زمینه شرایط تاسیس کلینیک روانشناسی چگونه است؟
از مشاورین مرکز مشاوره تحصیلی و نظام وظیفه آویژه از طریق تلفن ثابت
در سراسر کشور با 9099072068 تماس بگیرید
همه روزه از ساعت ۸ صبح تا ۱۲ شب 
حتی ایام تعطیلمنبع: سایت مشاوره تلفنی روانشناسی و تحصیلی آویژهمشاوره تحصیلی و نظام وظیفه تلفنی

برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۵ شهریور ۱۳۹۸ساعت: ۰۵:۰۸:۲۶ توسط:مشاوره آویژه موضوع: نظرات (0)