مطالب معرفی مشاوره تلفنی آویژه مطالب معرفی مشاوره تلفنی آویژه .

مطالب معرفی مشاوره تلفنی آویژه

گزینش دانشگاه فرهنگیان

به نقل از مرکز مشاوره آویژه:|
گزینش دانشگاه فرهنگیان
گزینش دانشگاه فرهنگیان به منظور پذیرش داوطلبان و علاقه مندان به تحصیل در رشته های معلمی از سوی این دانشگاه صورت میپذیرد . لذا علاقه مندان به ادامه تحصیل در این دانشگاه ، باید در این گزینش شرکت نمایند . تربیت دبیران و معلمان کارآزموده یکی از مهمترین دغدغه های هر کشوری میباشد . چرا که همین دبیران باید نسل آینده کشور را پرورش دهند . لذا معلمان میبایست از بین بهترین و مناسب ترین متقاضیان انتخاب گردند . همانطور که میدانید دانشگاه های فرهنگیان سراسر کشور ، وظیفه تربیت و آموزش معلمان آینده را برعهده دارند . به دلیل اهمیت و حساسیت این امر ، گزینش دانشگاه فرهنگیان اندکی با سایر دانشگاه ها متفاوت میباشد . چنانچه شما عزیزان داوطلب ادامه تحصیل در این دانشگاه ها میباشید و سوالاتی درباره ی گزینش دانشگاه فرهنگیان دارید ، شما را به مطالعه ی دقیق ادامه ی این مطلب دعوت میکنیم .
بیشتر بخوانید: 
روش گزینش دانشگاه فرهنگیان
روش گزینش دانشگاه فرهنگیان یکی از سوالات پیش روی داوطلبان و علاقه مندان به ادامه تحصیل در رشته های دبیری میباشد . داوطلبانی که در کنکور سراسری مجاز به انتخاب رشته ی دانشگاه سراسری شده باشند ، میتوانند کد رشته محل های مربوط به این دانشگاه را انتخاب کنند . روش گزینش دانشگاه فرهنگیان در ابتدا براساس نمرات کسب شده در کنکور سراسری میباشد . تا به اینجای کار گزینش دانشگاه فرهنگیان همچون سایر دانشگاه ها میباشد . اما از این مرحله به بعد روش گزینش دانشگاه فرهنگیان متفاوت تر خواهد بود . چرا که داوطلبان باید در مصاحبه ی حضوری این دانشگاه شرکت نمایند . درواقع شرکت در مصاحبه ی حضوری شرط لازم برای ادامه ی تحصیل در این دانشگاه ها میباشد . در این روش گزینش دانشگاه فرهنگیان کسب نمره قبولی در مصاحبه الزامی میباشد . مصاحبه این دانشگاه نیز دارای ساز و کار و مقررات مربوط به خود میباشد .
بیشتر بخوانید: 
مراحل گزینش دانشگاه فرهنگیان
مراحل گزینش دانشگاه فرهنگیان و چگونگی قبولی در این مراحل ، از دغدغه های داوطلبان میباشد . به طور کلی داوطبان پس از قبولی در کنکور سراسری برای مصاحبه و گزینش دانشگاه فرهنگیان دعوت خواهند شد . گزینش دانشجویان در دانشگاه فرهنگیان شامل سه مرحله میباشد . در مرحله اول از مراحل گزینش دانشگاه فرهنگیان ، سلامت جسمانی داوطلبان مورد بررسی قرار میگیرد . که این مورد شامل بررسی وضعیت بینایی ، قد و وزن داوطلبان و همچنین بیماریهای خاص میباشد . در مرحله ی بعد ، متقاصیان تحت نظر چهار نفر مصاحبه گر قرار میگیرد . که این چهار نفر روانشناسانی میباشند که از همان لحظه ورود متقاضی ، تمام رفتار و حرکاتش را زیر نظر میگیرند . و سوالات عمومی و معمول درباره ی عادات رفتاری ، علاقه به شغل معلم و … میپرسند . اما آخرین مرحله از مراحل گزینش دانشگاه فرهنگیان بررسی اطلاعات دینی متقاضی میباشد .
بیشتر بخوانید: 
مجری گزینش دانشگاه فرهنگیان
مجری گزینش دانشگاه فرهنگیان وظیفه ی برگزاری و مدیریت تمام مراحل مربوط به پذیرش دانشجو در رشته های معلمی دانشگاه فرهنگیان را برعهده دارد . درواقع مراکزی که به عنوان مجری گزینش دانشگاه فرهنگیان فعالیت دارند ، آموزش و پروش و یا خود دانشگاه های فرهنگیان هر استان میباشد . این مراکز با توجه به قوانین و مقررات مربوط به پذیرش دانشجو در دانشگاه های فرهنگیان کشور ، اقدام به برگزاری مصاحبه و دیگر مراحل مربوطه به آن میکنند . متقاضیان ادامه تحصیل در این دانشگاه ها نیز میباست ، اطلاعات و مدارک مربوط به ثبت نام را از این مراکز دریافت نمایند . و با در دست داشتن مدارک مورد نیاز برای گزینش دانشگاه فرهنگیان به مراکز مربوط به گزینش دانشجو مراجعه نمایند . بنابراین مجری گزینش دانشجو در دانشگاه های فرهنگیان ، وظیفه ی بررسی و تایید نهایی داوطلبان ورود به حرفه ی معلمی را برعهده درد .
بیشتر بخوانید: 
سوالات گزینش دانشگاه فرهنگیان
سوالات گزینش دانشگاه فرهنگیان درباره ی مباحث و موضوعات مختلفی میباشد که در ادامه مثال هایی در این باره آوره خواهد شد . ابتدا سوالاتی درباره ی میزان علاقه ی داوطلب به رشته ی معلمی ، میزان استفاده از اینترنت و موارد استفاده از آن ، میزان مطالعه ی داوطلب ، آخرین کتابهایی که مطالعه کرده است ، فعالیت های فرهنگی و مذهبی ، ویژگی معلم خوب از نظر متقاضی ، علت انتخاب رشته معلمی ، عکس العمل در زمان عصبانیت ، رفتار داوطلب با معلمان در دوره ی تحصیل خودش و … پرسیده میشود . همچنین سوالاتی برای سنجش میزان آگاهی و اطلاعات سیاسی داوطلب نیز پرسیده میشود ، ازجمله سوالاتی درباره وظیفهی قوه قضاییه کشور ، وظیفه مجلس خبرگان ، تعداد نفرات شورای نگهبان ، وظایف و نقش رهبری ، معنای ولایت فقیه  و سوالاتی درباره جنگ تحمیلی مانند تاریخ آغاز و پایان جنگ تحمیلی و … را میتوان نام برد .
علاوه بر این موارد سوالات دینی و شرعی در مرحله سوم از مصاحبه و تحت نظر متخصص مربوطه مطرح میگردند  که  این موارد نیز بخشی از سوالات گزینش دانشگاه فرهنگیان میباشد . اگر بخواهبم برخی از این موارد را نام ببریم باید به مواردی همچون : نحوه صحیح وضو گرفتن ، فرق اذان و اقامه ، مطهرات ، شکیات نماز ، طریقه صحیح تیمم کردن ، نام نماز های واجب ، چگونگی نماز آیات ، توضیح قیام متصل به رکوع ، دلیل قیام امام حسین ، چگونگی نماز شکسته ، وضو جبیره ، نخستین سوره ی قرآن و بسیاری موارد دیگر اشاره کنیم . لذا اطلاع از اصول و فروع دین و کلیات دین اسلام و مسائل سیاسی روز کشور ، برای قبولی در این مصاحبه ها الزامی میباشد .  داوطلبان پذیرش شده در این مرحله ، میتوانند برای گزینش نهایی و ادامه تحصیل در دانشگاه فرهنگیان اقدام نمایند .
بیشتر بخوانید: 
شرایط و نکات قبولی در دانشگاه فرهنگیان
دانشگاه فرهنگیان یکی از پرطرفدار ترین دانشگاه های کشور میباشد . چرا که فارغ التحصیلان این دانشگاه ها میتوانند در مدارس کشور مشغول به کار شوند . اما قبولی در این دانشگاه اندکی با قبولی در دیگر دانشگاه های کشور متفاوت میباشد . و شرایط و ضوابط مربوط به خود را دارد . این شرایط در دو بخش شرایط عمومی و اختصاصی تعریف میشود . که شرایط عمومی برای قبولی در دیگر دانشگاه ها نیز صدق میکند . این شرایط عمومی شامل اعتقا به دین مبین اسلام و یا یکی دیگر از ادیان پذیرفته شده در قانون اساسی کشور ، عدم اعتیاد به مواد مخدر ، عدم فساد اخلاقی ، نداشتن دشمنی با نظام جمهوری اسلامی ایران و … میباشد . اما شرایط اختصاصی که برای پذیرش در این دانشگاه تعریف شده است ، قبولی دانشجو در این دانشگاه ها را با سایر دانشگاه های کشور متفاوت تر کرده است .
از جمله شرایط اختصاصی برای قبولی در این دانشگاه ها میتوان به داشتن حداکثر سن ۲۲ سال اشاره کرد . همچنین کسب نمره ی تراز ۶۵۰۰ در کنکور سراسری از دیگر شرایط لازم برای پذیرش در این دانشگاه میباشد . حداقل معدل مربوط به دوره متوسطه نیز باید ۱۴ باشد . علاوه بر این موارد داوطلبان نباید هیچگونه تعهد به خدمت در سازمان های دولتی و حتی غیر دولتی داشته باشند . لذا داوطلبان با داشتن تمام این شرایط و همچنین مدارک اعلام شده باید برای ثبت نام در دانشگاه فرهنگیان اقدام نمایند .
بیشتر بخوانید: 
سوالات متداول
شرایط گزینش دانشگاه فرهنگیان چگونه است ؟
داشتن حداکثر سن ۲۲ سال ، کسب نمره ی تراز ۶۵۰۰ در آزمون سراسری ، نداشتن تعهد به خدمت در سازمان ها و مراکز ولتی و غیر دولتی و داشتن معدل ۱۴ در دوره ی متوسطه از شرایط گزینش در دانشگاه فرهنگیان میباشد .
سوالات مصاحبه دانشگاه فرهنگیان ؟
این سوالات شامل موارد مربوط به بررسی سلامت روانی و جسمانی داوطلب ، بررسی اطلاعات و دانش سیاسی ، و همچنین سوالات شرعی درباره ی اصول و فروع دین میباشد .
دانشگاه فرهنگیان چگونه متقاضیان را جذب میکند ؟
این دانشگاه نیز به مانند سایر دانشگاه ها متقاضیان خود را از طریق کنکور سراسری جذب میکند .
«منبع : The Online Journal of New Horizons in Education»
  گزینش دانشگاه فرهنگیان
شما می توانید با مطالعه مقالات ما در این زمینه پاسخ سئوال خود را بیابید و در صورت نیاز با تلفن ثابت و بدون پیش شماره از سراسر ایران با شماره 9099072068 تماس بگیرید.
برای مشاوره در زمینه گزینش دانشگاه فرهنگیان
از مشاورین مرکز مشاوره تحصیلی و نظام وظیفه آویژه از طریق تلفن ثابت
در سراسر کشور با 9099072068 تماس بگیرید
همه روزه از ساعت ۸ صبح تا ۱۲ شب 
حتی ایام تعطیلمنبع: سایت مشاوره تلفنی روانشناسی و تحصیلی آویژهمشاوره تحصیلی و نظام وظیفه تلفنی

برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۳ آبان ۱۳۹۸ساعت: ۰۵:۰۹:۰۲ توسط:مشاوره آویژه موضوع: نظرات (0)